Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 gotowe artykuły Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Magpie
Gonarch



Dołączył: 02 Maj 2007
Skąd: Stroggos



PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 21:07 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Tutaj możecie wrzucać wszystkie gotowe tutoriale itp artykuły związane z gmodem, które mają zostać opublikowane na PGCT.
Proszę wrzucać tylko gotowe materiały i nie pisać komentarzy w stylu "to ja może napiszę o tym czy tamtym".
Proszę również, aby wrzucane teksty były sprawdzone pod kątem ortów i literówek i gotowe do publikacji. Gordon jest trendi
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Stefan
Stary Headcrab



Dołączył: 04 Cze 2007
Skąd: Ze Sparty

Steam ID: Stefan
Xfire: blade515
PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 01:25 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Tutorial hologamu

http://img185.imageshack.us/img185/4381/gmconstruct0000lo7.jpg

_________________
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Stefan
Stary Headcrab



Dołączył: 04 Cze 2007
Skąd: Ze Sparty

Steam ID: Stefan
Xfire: blade515
PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 02:13 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Tutorial Samolotu (sorry że drugi temat ale nie będę pisać tutoriala pod tutorialem... za duży topic by był)
Jest to jeden z moich samolotów.Dobrze go złóżcie to będzie latał prosto.


Więc najpierw potrzebować będziemy potrzebować tych części:
http://img149.imageshack.us/img149/675/gmflatgrass0006lh3.jpg

I składamy go w ten oto samolot:
http://img297.imageshack.us/img297/5531/gmflatgrass0007jc4.jpg

Potem łączymy go w całości smart-weld lub czymś podobnym co łączy wszystkie propy na raz.

Następnie (najważniejsze) thustery

Przylepiamy thustery tu (mają być idealnie pośrodku)
http://img297.imageshack.us/img297/1542/gmflatgrass0008uc1.jpg

I dajemy na moc ok 50000 (na toggle) a którym start to sami wybierzecie ja mam 5.


Następnie by leciał góra /dół ustawiamy tu(również idealnie pośrodku)
http://img402.imageshack.us/img402/7027/gmflatgrass0009dn7.jpg

Moc 30000 bez toggle i mam na 8 i 2.


Następne skręcanie przylepiamy thustery w tym miejscu po obu stronach(tu można obojętnie)
http://img247.imageshack.us/img247/718/gmflatgrass0010mh4.jpg

Moc 5000-7000 i ja mam na 4 i 6.


Brawo samolot skończony.Teraz rób z nim co chcesz.
http://img80.imageshack.us/img80/1013/gmflatgrass0011ux5.jpg

_________________
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Magpie
Gonarch



Dołączył: 02 Maj 2007
Skąd: Stroggos



PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 20:54 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Stefan napisał:
Tutorial hologamu
- a masz może jakieś screeny z efektem końcowym, żeby laicy wiedzieli jak to dokładnie wygląda? Uśmiechnięty
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Stefan
Stary Headcrab



Dołączył: 04 Cze 2007
Skąd: Ze Sparty

Steam ID: Stefan
Xfire: blade515
PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 21:19 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

zaraz zrobie

_________________
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Magpie
Gonarch



Dołączył: 02 Maj 2007
Skąd: Stroggos



PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 00:40 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Ok, hologram i samolot Stefana wrzucone. Czekam na następne materiały. Uśmiechnięty
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Gecko
Headcrab wyjadacz
Ostrzeżenia: 3


Dołączył: 12 Cze 2009




PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 22:05 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Chciałbym dołączyć do Teamu i zrobiłem krótki tutorial
LINK

Przepraszam za jakość, za parę chwil będzie lepsza, bo
Cytat:
Film wideo jest nadal przetwarzany. Po ukończeniu przetwarzania jakość filmu może ulec poprawie.


P.S.: Nagranie jest w HD Ready, więc jakość to tylko i wyłącznie wina YT.

EDIT:
Film już jest w normalnej roździelczości. Pomyliłem się co do HD, tutorial bowiem jest w 1080p!
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćWyślij email
Fox177
Świeży Headcrab



Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Śląsk

Steam ID: mic16
Xfire: mic160
PostWysłany: Wto Sie 10, 2010 00:05 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Jak każdy wie machinimy amerykanów ... często mają sekwencje w których,
ktoś mówi i można zauważyć że te postacie nie są poruszane face
poserem tylko innym narzędziem i tutaj na pomoc przybywam ja. Aby zrobić
efekt ruchu twarzy jak najbardziej realistyczny ... wystarczy wejść na
garrysmod.org i ściągnąć addon zwany
NPC scene poszukajcie jeszcze na własną rękę animacji do tego toola.
No więc możecie już jak stworzyć postać która będzie coś mówić ... ale
nie macie takiego NPC ... to żaden problem możecie sobie zrobić,
pewnie myślicie ze to ciężka robota ... okazuje się jednak że nie
do końca. Istnieje narzędzie które pozwala podmienić w samej
grze model NPC na model ragdolla, do tego wystarczy ci modelmanipulator tool ten zamienia
modele ... ale nie tylko NPC może on również zamienić model naszego turret,
zamiast smg z HL2 możemy teraz mieć ak47 z CS:S czy MG42 z DOD:S,
co więcej ogień wystrzału jest tam gdzie powinien być czyli na samym końcu lufy.
Teraz dodamy możliwość wywrócenia ragdolla który jest już
ustawiony (Chodzi o ragdoll reagujący na uderzenie),
do tego wcale nie musimy używać narzędzia weld, tutaj mamy już
nowy wynalazek czyli sleep`n`wake oraz advanced sleep`n`wake teraz
zamiast bawić się w "spawanie" możemy zrobić to jednym kliknięciem
myszki. Oczywiście jeszcze trzeba dodać tool który pozwala poruszać NPC
po planszy ten tool zwie się NPC control pozwala on kontrolować
zachowanie NPC i poruszać nim. Następną perełką na liście może być
ruchoma kamera ... jak oni robią tak gładkie ruchy? ... to proste to
następne narzędzie zwane
Moving Camera jest trochę zbugowana
ale jest świetnym narzędziem, płynne ruchy kamery już mamy, wiec co teraz
... może efekty specjalne ... tak możemy zrobić miedzy innymi efekt iskier
ognia i dymu (podążającego za obiektem) ściągniesz je tu:
special effects . Możemy oczywiście
jeszcze zrobić kamerę z perspektywy pierwszej osoby ... ale zaraz możemy to zrobić
z perspektywy ... NPC tutaj na pomoc przychodzi następny tool tym razem z śliczną nazwą NPC camera:
NPC camera
jeżeli ktoś pragnie bardzo dobrego greenscreenu możemy dodać do listy
mapę do Greenscreenu która ma aż 3
kolory czerwony,niebieski,zielony i każdy pokój jest wystarczająco
duży aby zmieścić tam samochód a nawet helikopter co więcej ten
helikopter może się lekko unieść więc mamy możliwości jeszcze dodam
sztuczkę od siebie czyli ... znikający hud włącz konsole i wpisz tam
bind "m" "r_drwvgui 1" i bind "n" "r_drawvgui 0" pierwszy odpowiada za
pojawienie się hudu (menu główne gry to też hud!) drugi odpowiada za
zniknięcie (napisy z tooli też znikają) jeszcze została jedna komenda
wpiszcie bind "-" "kill" a po naciśnięciu - będziecie martwi co daje
ciekawe możliwości samobójstwa
mam nadzieje że przyda wam się ten tutorial

Fox177
Napisane specjalnie dla www.pgct.up.pl kopiowanie bez
zgody właściciela zabronione

PS: średnio poprawione heh potem się za to wezmę ;]


Ostatnio zmieniony przez Fox177 dnia Czw Sie 12, 2010 08:14, w całości zmieniany 1 raz
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Magpie
Gonarch



Dołączył: 02 Maj 2007
Skąd: Stroggos



PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 20:56 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

No tutek przydatny, ale ma jedną wadę - tragiczną składnię i totalny brak interpunkcji... Poprawisz? Uśmiechnięty
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Fox177
Świeży Headcrab



Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Śląsk

Steam ID: mic16
Xfire: mic160
PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 21:52 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

optymalne ustawienia dla frapsa są takie ze filmy z garry`s`moda nakręcimy płynnie nawet jeśli ... gra nam się tnie ale musimy się wyrzec ... dźwięków


najlepszy fraps to ostatnia wersja ze starym menu (2.9.3 o ile się nie mylę taką właśnie ja posiadam)

1. wyłącz Record Sound
2. zostaw Full-size (nawet jak ci się gmod tnie!)
3. ustaw No cursor i No sync
4. naciśnij na ostatnie pole w klatkach wpisz tam 13 i zaznacz kółko

teraz po właczeniu garry`s`moda możemy przetestować jak nam nagrywa preferował bym zrobienie czegoś co obciąży jakąś z częścii komputera (np procesor) co prawda gra się może przycinać ale my i tak będziemy nagrywać z stałą liczba 13 klatek/sec
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)