Strona główna  | FAQ  |  Szukaj  |  Użytkownicy  |  Grupy   |  Rejestracja  |  Profil  |  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  |  Zaloguj

 Przegląd wszystkich (prawie) modów SP do serii HL2+EPs Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
DantePL
Młody Headcrab



Dołączył: 29 Maj 2007
Skąd: z Rzeszowa

Steam ID: }Dante{

PostWysłany: Pią Lis 12, 2010 16:54 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Moim skromnym marzeniem jest aby ten temat ukrócił topici i posty typu: jakie polecacie mody, jakie mody do hl2, jakie waszym zdaniem ...

Ale do rzeczy:

Sprawa Pierwsza:
Powiecie, że jestem zacofany 100 lat za murzynami ale nie miałem czasu na granie w HL ani nie naszło mnie na żadne mody i do HL wróciłem koło lipca po bardzo długiej przerwie. Przespałem więc fakt, że HL2 i EP1 wyglądają teraz troszkę inaczej Bardzo szczęśliwy Ale do rzeczy.

Wraz z majową aktualizacją Source'a HL2 i EP1 zaczęły używać silnika z EP2, MACowcy mogą zagrać w gry VALVe a modderzy i użytkownicy modów dostali przykrą niespodziankę. Połowa modów nie działa, lecz na szczęście jest obszerny post na supporcie steama, którego lekturę polecam każdemu:

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1289845

Zawiera on bowiem fixy, dzięki którym znakomita większość modów odzyskała 100% (lub niewiele mniejszą) funkcjonalność. Dla niektórych pozycji nie było jednak ratunku.


Sprawa Druga:
Jestem fanem modów i zaskoczony byłem, że oprócz www.moddb.com istnieje inna baza wielu (co prawda małych ale jednak) modów do Half - Life 2, a mianowicie www.planetphillip.com

Po odkryciu tego faktu i zgłębieniu tematu zepsucia modów (głównie Minervy) wpadłem na szalony pomysł stworzenia swego rodzaju recenzji modów umieszczonych na liście z supportu. Jak się później okazało, trwało to tyle, że na moddb.com pojawiło się kilka nowych modów (a na liście z supportu nie).


Sprawa Trzecia:
Temat ten tworzyłem od lipca. Przed rozpoczęciem prac grałem w kilka głośniejszych modów więc nie jestem laikiem jeśli chodzi o modding. Teraz mogę powiedzieć, że spojrzenie na poniższe mody mam subiektywne, gdyż grałem praktycznie w każdy dostępny do HL2 mod.


Dobór modów do recenzji jest oparty na następujących kryteriach:

1. Brałem pod uwagę przede wszystkim mody związane z uniwersum Half - Life. Istnieją jednak wyjątki wynikające z unikalności moda, np ciekawego wyglądu, pomysłu, rozmiaru itp.

2. Nie brałem pod uwagę żadnych modów multiplayer.

3. Od lipca wyszło kilka nowych modów, których nie ma liście. One również zostały ocenione.

4. Na listę sprawdzonych modów nie trafiły tylko te, których opis lub ocena zdecydowanie mnie odrzuciły.


Nie jest to recenzja jako taka, oparta na skali ocen i szeregu kryteriów. Proszę traktować to raczej jako w miarę możliwości obiektywny przegląd dostępnych modów. Ograniczyłem się do wskazywania zalet i wad, określenia ogólnego wrażenia z gry oraz ewentualnego polecenia bądź ostrzeżenia.

Jestem zwolennikiem takiego moddingu związanego z fabułą gry, który pozwala bezproblemowo umieścić akcję moda w uniwersum gry. Dlatego też często będę nawiązywał do tej kwestii.


Oto lista modów, które odrzuciłem na wstępie, co nie oznacza, że odważni i nieznający strachu gracze nie mogą ich ściągnąć i sprawdzić:

A Frayed Stitch in Time - Kombinat odkrywa wehikuł czasu zbudowany przez starożytną rasę. Może i brzmi nieźle ale opinie przerażają.

99 Bolts: Chasing Winona - koncepcyjne dwie mapki i 99 prętów do kuszy.

After-Life 2 - gracz porusza się w świecie, który powoli się rekonstruuje. Pomysł zapewne zbyt ambitny jak na możliwości Source'a.

Alan's Mod - jako policjant mamy zbadać sprawę nowego kultu w pewnym miasteczku.

Appledacker DeadSpace - coś jakby konwersja na DeadSpace.

Appeltaart - Po smierci Breena jego stołek przejął ... Kleiner. Na litość Boską, po co ktoś tworzy takie coś.

ASDA - coś o kryzysie pocieplarnianym i żywnościowym.

Black Mess - opis nawet nawet ale po beta demie mod umarł równie szybko jak powstał.

Blitzkrieg - IIWW w HL2?

Checkerboarded Hopes 2 - http://www.moddb.com/mods/checkerboarded-hopes-2 hahahahahahahahahahha. Lektura na moddb obowiązkowa.

The City - nie znalazłem nawet źródła.

Dark Factory - opinie i ocena nie zachęcają. Opis fabuły z resztą też nie.

Destiny - nie znalazłem nawet źródła.

Independence Demo - dead i do tego kiepski.

Jail Escape - coś na podstawie Prison Break. Ratuj się kto może!

Korin Mod - zastępuje Alyx Azjatką.

The Lost City - uciekamy z miasta przed siłami Kombinatu. Niby ok ale komentarze odstraszają.

MACe - The Adventure - łamigłówkowa.

Mentality Alpha Demo v.0.1 - no comment + dead.

Midnight Donuts - bohater idzie na pączki.

Mistake of Pythagoras - grałem w to dawno temu. Dziś wiem, że przed rozpoczęciem nowej gry powinienem się konkretnie spić. Ale zagrać można.

Obscurity - łamigłówkowo-strzelankowo-niewiadomo-co. I te screen'y.

Post Script: Episode 1 - zwiedzamy postapokaliptyczny świat.

Pyramid - "Gordon wakes disorientated and finds Gman talking in his usual mysterious way about consequences???" Nie trawie większości pomysłów z gadającym GManem

Quietus - jako detektyw mamy zbadać serię morderstw.

Radar 56 - jak wszystkie mody Binocl'a ten też jest po prostu kiepski o czym świadczą ocena i komentarze.

Radiator: Handle with Care - to nie gra, to opowieść, brzmiąca beznadziejnie.

Random Quest - przygodówka nie w świecie HL.

Residual Error: City 34 - unikać. Opis i komentarze mówią same za siebie.

Seizure of Power - Alyx i Gordon wysłani na placówka na Marsie (sic!). Niech za komentarz wystarczy cytat autora: "Do not look for meaning where there is no"

Shantytown - coś o morderczych grzybach. Odpadłem w połowie opisu.

Sity - nie znalazłem źródła.

Socialist Tension - gramy płatnym zabójcą wynajętym przez zwykłego mieszkańca C17, by zabić Breena.

Stay Alive - zombie-survival.

Survival 101 - kolejny beznadziejny survival

oraz

Absence - przygoda fantasy w TTP. To akurat można zobaczyć, jako coś całkiem odmiennego.
http://www.moddb.com/mods/absence

Escape the Room - łamigłówka, która odrzuciła mnie opisem, ale zebrała pozytywne opinie na moddb
http://www.moddb.com/mods/escape-the-room


W opisie niektórych modów pojawia się przypis *GOL, co oznacza, że wspomogłem się artykułami "Najlepsze modyfikacje" z Gry-Online.pl

Panie i Panowie, drodzy współużytkownicy, szanowne grono graczy, wysoki sędzio. Oto lista modów, która przeszła eliminacje.




1187
http://www.moddb.com/mods/1187
Jest też u nas skąpy topic o tym modzie: http://www.forum.headcrab.pl/viewtopic.php?t=3966

Akcja toczy się w Holandii i umiejscowiona została pomiędzy wydarzeniami z pierwszej i drugiej części cyklu Half-Life. Ośrodek badawczy Black Mesa został już zniszczony i naszą planetę coraz częściej nawiedzają międzywymiarowe burze energetyczne. Wcielamy się w żyjącego w mieścinie Amstelveen Journe'a Livesa. *GOL

Zalety:
-wszystko jest tu nowe
-dobry mapping
-ciekawy pomysł
-świetna realizacja
-voiceacting
-klimat z HL1 (teleportujące się stwory)
-ironsight
-wybuchy
-model gracza
-linia fabularna

Wady:
-bronią ręczną bardzo ciężko trafić w cokolwiek ruchliwego

Bardzo dobry i wyjątkowo ciekawy mod, w który każdy fan HL powinien zagrać. Integracja jest świetna. Gorąco polecam.



Attempt to Survive
http://www.moddb.com/mods/attempt-to-survive
Akcja toczy się po nuklearnej zagładzie, w martwym, pustym i niezwykle przygnębiającym świecie. Zadaniem gracza jest eksploracja tego uniwersum i próba odnalezienia innych ocalałych. Całość moda koncentruje się na atmosferze, i rezultat jest ciekawy. Nie każdemu graczowi przypadnie do gustu to, co ten projekt oferuje, ale spróbować zdecydowanie warto. *GOL

Zalety:
-dobry mapping
-absolutna dewastacja otoczenia
-świetna kolorystyka, całkiem jak w The Book Of Eli
-ciekawy pomysł

Wady:
-rwana rozgrywka - mapka, czarny ekran. idziemy 4 sekundy, czarny ekran, 5 sekund, loading ...
-triggery w najmniej przypuszczalnych obiektach
-ruski wokal i to kiepski
-skoro mod nie ma nic wpólnego z HL, to autor mógł się wysilic i nie dawać HEV ani HUD.

Warto zobaczyć, ale nie wyobrażam sobie szukać triggerów bez solucji na YT. Mimo wszystko polecam.



Awakening
http://www.moddb.com/mods/awakening
Gman budzi Adriana Shepharda w sowieckiej bazie niedaleko jakiejś Cytadeli. 5 mapek, troszkę nowości. Przedstawia wydarzenia gdzieś niedługo przed HL2.

Zalety:
-ogólnie dobry mapping
-śnieżny krajobraz
-voiceacting
-pojedynek z Gunshipem w tunelu

Wady:
-wystrój i klimat ostatniej piątej mapy
-ta właśnie piąta mapa zepsuła mi całkowicie wrażenie o tym modzie. No i zakończenie i płynące z niego wnioski

Połączenie z HL jest całkiem całkiem, a grało się bardzo przyjemnie.



Blue Shift 2
http://www.moddb.com/mods/blue-shift-2
Umieściłem go tu tylko dla formalności. Pamiętam to pre-alpha-demo z 2006 r. Narobiło apetytu ale jest to jeden z najstarszych martwych modów.
Absolutnie nie ściągać i nie instalować. 4 lata temu wszystko było srebrne a dzisiaj białe. Całkowicie niegrywalne.



Calamity
http://www.moddb.com/mods/half-life-2-calamity
Gordon Freeman został wybudzony wcześniej niż to pokazało HL2. 5 świetnych mapek. Gorąco polecam.

Zalety:
-wzorowy urbanistyczny mapping
-ogólnie świetny klimat
-rozmieszczenie przeciwników
-pasjonująca walka z gunshipem
-właściwie to nieusatjąca walka

Wady:
-nieścisłości (patrz niżej)
-gravity gun

Jeśli chodzi o integrację z uniwersum HL to mogę ją ocenić w dwóch wariantach:
-jako całość nasuwa pewne nieścisłości. Przedstawia alternatywny początek HL2. Wydarzenia dzieją się przez HL2, a my gramy Gordonem - jednakże na koniec wszystko nabiera sensu, więc po drodze nie ma co się złościć na nieścisłości.

-pierwsze 4 mapy z powodzeniem możnaby umieścić w rozdziale Antyobywatel, gdyż są po prostu REWELACYJNE. Nie trzeba by się wtedy przejmować fabułą.

Jako zwolennik pełnej logicznej integracji z HL2 bardziej wolę drugi wariant ale nawet z zakończeniem mi się podobał.



Casuality Effect
http://www.moddb.com/mods/causality-effect
Kolejny twór w stylu appletaart choć w sumie lepszy. Niestety o tym, że troszkę lepszy mówię tylko na podstawie szczątkowych wspomnień sprzed kilku lat, bo teraz ten mod jest praktycznie absolutnie niegrywalny.

Wady:
-scripting nie działa w ogóle po niedawnej aktualizacji
-z resztą nawet gdyby działał to szału by nie było

Żadnych wrażeń, bo nie mogło ich być, bo mod po aktualizacji jest niegrywalny.



Cinematic Mod
http://www.cinematicmod.com/
Mój ulubiony mod podnoszący jakość HL2 i epizodów

Mod ma tylu zwolenników co przeciwników. Mnie on akurat zachwyca. Podoba mi się każdy jego aspekt. A jeśli komuś coś w nim nie odpowiada, wystarczy usunąć na przykład folder z muzyką czy modelami. Bardzo polecam, 10.91 to 8.7GB.



City 5
http://www.planetphillip.com/posts/city-5-half-life-2-ep2/
Gramy bezimienny rebeliantem, który musi się wydostać z Miasta 5. Żadnych nowości. Ładna muzyka. 1 mapa.

Zalety:
-slumsy, brudne, brzydkie, zamglone, z klimatem
-muzyka
-wygląd moda

Wady:
-mapping pod koniec etapu to tragedia
-krótki

Było bardzo fajnie aż do około 2 minut przed końcem. Skąd HEV ?



City 7: Toronto Conflict
http://www.moddb.com/mods/city-7-toronto-conflict
http://www.torontoconflict.com/city7_v1_download.html
Gordon podczas problemów z teleporterem u dr Kleiner'a zostaje przeniesiony do Toronto. Biorąc pod uwagę, że jeden myk z teleporterem już był w HL2 to nawet może to mieć sens na podstawie jakiegoś alternatywnego wymiaru.

Zalety:
-obszerne mapy
-jak na projekt na studiach to mod jest dość przyjemny

Wady:
-topornie się w niego gra. W HL2 i reszczie wszystko nasuwa się na myśl jakoś tak bezwiednie. Tu trzeba sie trochę zmuszać żeby iść naprzód.

Integracja z HL jest taka, że teleport nie wyrzucił nas za oknem Kleiner'a tylko w fontannie w Toronto. Żołnierze dopiero po jakimś czasie dostaja cynk od Breen'a kim jest kolo w pomarańczy. A potem jest Antyobywatel tylko w innej scenerii. Niech będzie Uśmiechnięty Ogólnie mod mnie nie zachwycił. Zmordowałem.



City 14
http://www.moddb.com/mods/city-14
Gramy mieszkańcem Miasta 14, w którym reżim Kombinatu jest jeszcze surowszy niż w 17. Przedstawia wydarzenia niedługo przed HL2.

Nie ściągajcie tego dziadostwa. Mod prezentuje zero absolutne.



City Rebellion
http://www.moddb.com/mods/city-rebellion
Gramy zwykłym bezimiennym obywatelem jednego z miast pod kontrolą kombinatu. Przedstawia wydarzenia niedługo przed lub w trakcie HL2.

Wady:
-biedny mapping
-HEV

Utknąłem na początku trzeciej mapki. Nic wcześniej nie zachęciło mnie, żeby na noclipie zobaczyć co będzie dalej. A zapowiadało się całkiem przyjemnie. No i skąd u rebelianta HEV.



Clearing a Path
http://www.planetphillip.com/posts/clearing-a-path-half-life-2-ep2/
Cytat autora:" Clearing a Path to mapka dla pojedynczego gracza, którą stworzyłem w oparciu o Half-Life 2: Episode Two. Ukończenie tego projektu zajęło mi ok 4 miesięcy. W tym projekcie chciałem skupić się na oskryptowaniu i eksploracji."

Zalety:
-bardzo dobrze zaprojektowana mapka
-z powodzeniem mogłaby być jednym z etapów Antyobywatela, gdzie cywile pomagają Gordonowi
-brak HEV

Wady:
-tylko jedna mapka
-nie jako mod tylko odpalana w grze

Świetna mapka. Równie dobra jak te autorstwa Valve. No i wreszcie rebeliant nie ma do czego użyć bateryjek. Polecam.



Coastline to Atmosphere
http://www.moddb.com/mods/coastline-to-atmosphere
Mod z 2006 roku (świeżo po premierze EP1 ale zaczęty chyba wcześniej) oferuje alternatywne zakończenie HL2 i ciekawy ciąg dalszy. 15 mapek!

Zalety:
-obszerne mapy w nowych sceneriach
-bardzo przyjemny mapping
-soundtrack
-bardzo długi
-nowe scenerie bardziej jakby z EP2

Wady:
-bug związany z odległością rysowania chyba, wystarczy się trochę cofnąć, wybić kombajny gdy są już widzialne (którtch w pewnym promieniu nie widać) i kontynuujemy grę
-za długi. Autor powinien pójść na jakość a nie na ilość. Mod zapewnia około 15 godzin zabawy, z czego pierwsze kilka jest naprawde świetne.

Pozycja OBOWIĄZKOWA.
Pierwsze kilka map jest świetnych i powinny wręcz być umieszczone gdzieś w okolicy latarni gdzie tracimy buggy'ego lub niedaleko Lost Coast (po delikatnym dopasowaniu fabuły). Wrażenie niestety słabnie, gdy docieramy o nowej bazy Breena, która nie zachwyca. Najgorsze jest jednak, gdy w pewnym momencie wdychamy halucynogenny gaz i trzy mapy są po prostu odlotem, niestety wyjątkowo nieudanym jak dla mnie. Zabija to wrażenie z naprawdę wspanialego przez pierwsze kilka godzin moda. Nie wystarczyło mi cierpliwości, żeby siedzieć przed monitorem i czekać aż się skończy odlot. Następna mapa to jakieś rury, stelaże - sceneria rodem z HL1. Takie mapki robiło się 11 lat temu - dziś niestety denerwują i przez to wszystkie nie ukończyłem moda. Może ktoś będzie miał więcej cierpliwośći. Niemniej jednak trzeba zagrać.



Combine Combat
http://www.moddb.com/mods/combine-combat
Gramy numerem 42 - żołnierzem Kombinatu do zadan specjalnych. 8 mapek. Akcja w trakcie HL2.

Zalety:
- zanosiło się na coś bardzo porządnego ale obecnie jest już dead
- kilka efektów graficznych jak efekt ziarna, motion blur jak w NFS, muzzle lighting (przy strzelaniu i rykoszetach)
- nowy HUD
- 2 nowe bronie: tunstick i snajperka
- Jeep
- mimo braków grało się przyjemnie

Wady:
- wersja demo, więc alpha lub beta. Braki w mappingu i ogólnym wykończeniu. HUD bierze się z niebieskiego HEV
- gravity gun
- GMan

Całkiem możliwy kombajnowy modzik. Wieje wersją alpha ale gra daje satysfakcję. Integracja w porządku.



Combine Destiny
http://www.moddb.com/mods/combine-destiny
Gramy żołnierzem Kombinatu i za zadanie mamy zbadać dlaczego Administrator stracił kontakt z Instalacją 34 wcześniej raz już zdobytą przez rebeliantów.
Przedstawia wydarzenia niedługo przed HL2.

Zalety:
-świetny mapping
-wiele ślepych uliczek
-nie idziemy jak po sznurku (efekt uzyskany głównie przez znaczne zmniejszenie liczby drzwi bez klamek. Znakomita większosć drzwi ma klamki ale wielu nei da się otworzyć i przez to fajniej się gra)
-klimat
-pomysł
-wykonanie

Wady:
-współtowarzysze broni ida za nami najwyżej 5 metrów i w ogóle się nie przesuwają, więc gdy nas zablokują w drzwiach np. to jedynym wyjściem jest noclip

Tego moda nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Chyba pierwszy tak obszerny i tak dobry, a przy tym jeden z najlepszych modów do HL2. Trzeba koniecznie zagrać. Integracja świetna.



Combine Force: Citadel City 17 Demo
http://www.moddb.com/mods/the-combine-force-citadel-city3/downloads/combine-force-citadel-city17-demo-v11
Kolejny mod, w którym wcielamy sie w żołnierza kombinatu, który ma walczyć z rebeliantami.

Zalety:
-nowa broń

Wady:
-przesadzony HDR
-braki HDR prawdopodobnie po aktualizacji
-beznadziejny mapping w wiekszości miejsc
-niewidzialne ściany

Ogólnie tragedia. Nie warto ściągać.



Combine Insurrection Demo
http://www.moddb.com/mods/combine-insurrection
Kolejny pomysł na alternatywne zakończenie HL2. Wersja 0.002 więc podchodźmy z rozwagą. Opis jednak może zachęcać jako jeden z lepszych oferujących alternatywne rozwiązania. Vortom udało się uratować Alyx przed wybuchem, ale nie były jednak w stanie wyciągnąć Gordona ze stazy, w której umieścił go Gman.

NIE NIE NIE NIE NIE NIE NIE !!! To chyba jakies pre alpha demo v0.0000000000000000001



Combine Survival - Beta
http://www.planetphillip.com/posts/combine-survival-beta-half-life-2-ep1/
Musimy przeżyć ucieczkę z więzienia Kombinatu.

Zalety:
-nowe tekstury
-nowe dźwięki
-2 nowe bronie i amunicja
-świetne tekstury na Karabin szturmowy i granat
-realistyczny granat

Wady:
-jedna i do tego beznadziejna i ultra krótka mapa
-ogólny pomysł jest tragiczny, co pokazuje start mapy

Widać, że autor najpierw wziął się za stronę techniczną i naprawdę WARTO ŚCIĄGNĄĆ tego moda choćby po to by to sprawdzić. Niestety zapał do pracy zniknął, gdy przyszło do mappingu. A szkoda.



Compromised
http://www.planetphillip.com/posts/compromised-half-life-2-ep2/
Mod przedstawia akcję trojga rebeliantów, w której mają odbić ważnego członka ruchu oporu z aresztu kombinatu.

Zalety:
-świetna mapka
-celująco zrealizowany mod
-bardzo dobry voiceacting
-wspaniale rozwiązana sprawa HUD
-możemy dokonać wyboru (prawie jak RPG :p)
-mod jedyny w swoim rodzaju, bo przedstawia 2 wersje - oskryptowaną filmową i normalną FPP

Wady:
-jedna mapka

Szkoda, że ten mod jest tak krótki. Jest po prostu świetny i każdy powinien go mieć na liście Steam. Mimo, że to tylko jedna mapka to jest to pełnoprawny mod. Pięknie wciśnięty w świat HL.



CryShield
http://www.moddb.com/mods/cryshield
Mod znalazł się na liście, bo miał dość zachęcający opis. Niestety nie zasługuje na to. Niech za komentarz wystarczą cytaty z: http://www.moddb.com/mods/cryshield
Kiedyś to miałem i do dziś pamiętam jak dziadowskie to było. Myślałem może, że dam mu drugą szansę ale jednak nie.



Curse
Jest już wątek o tym modzie u nas na forum. Polecam lekturę tematu w: http://www.forum.headcrab.pl/viewtopic.php?t=3906



Dangerous World
http://www.moddb.com/mods/dangerous-world/downloads/english-patch
http://www.moddb.com/mods/dangerous-world/downloads/dangerous-world-full-v113-sk
http://www.moddb.com/mods/dangerous-world/downloads/cddvd-dangerous-world
Jako Frank Harrison - członek ruchu oporu budzimy się w momencie wybuchu na szczycie Cytadeli na samym końcu HL2. Musimy dostać się do stacji by ewakuować się z miasta. 11 mapek.

Zalety:
-bardzo dobry mapping
-chwytny pomysł
-wartka akcja
-świetna końcówka
-zakończenie

Wady:

-wątki typu koleś a'la Gman oraz efekty i sceny żywcem wzięte z F.E.A.R.
-bohater trzyma w piwnicy kapsułę z HEV i sprawną starą ładowarkę na ścianie. Możnaby to jeszcze przeboleć jęsli przyjmiemy, że to na przykład dawny pracownik Black Mesa

-CHAOTYCZNOŚĆ MODA. Niby ścieżka bohatera jest w pełni sensowna ale odnosi się wrażenie, że nic tu nie wynika z niczego. Bohater do wczoraj spokojnie mieszkał sobie w domku, a dziś gdy tylko wyjdzie za drzwi od razu ma najazd plutonu egzekucyjnego.

-CHAOTYCZNOŚĆ MAPPINGU. O ile sam mapping jest świetny, o tyle po prostu na każdym kroku nie wiadomo gdzie iść i co robić. np: skąd mam wiedzieć, że trzeba się wrócić, że nie musiałem przez 2 godziny szukać sposobu na wyłączenie prądu tylko skakać po beczkach itp w wodzie pod napięciem, że trzeba Stridera gdzieś odciągnąć bo na dachu goście mają RPG (a wcale ich nie widać), że mam zostać przy zamkniętych drzwiach (mimo, że kamera pokazuje, że otworzyła się brama na dole), bo za chwilę się otworzą, że gratem trzeba przeskoczyć tory mając metr rozpędu, że Gman wiedzie nas na śmierć, i tak w kółko. To jest strasznie frustrujące i żal, że mod o takim potencjale ten aspekt ma całkowicie położony.

Niemniej jednak GORĄCO POLECAM. Wskazówki macie w wadach powyżej więc powinno się Wam grać znacznie lepiej niż mi Język

Użytkownik Martinezs z naszego forum napisał o tym modzie: "Mod bardzo udany. Zagadki są czasem irytujące ale ogólnie gra się bardzo dobrze. Widać że autor włożył w moda sporo pracy. Dorzucił do tego trailer i dodatkowe mapy. Zwłaszcza mapa "Fighting without end" , która w pewnym momencie wygląda jak jakiś team deathmatch: my i rebelianci vs all antlions vs all zombies vs all combine units."



Das Roboss
http://www.planetphillip.com/posts/das-roboss-half-life-2/
Kombinat buduje robota, przy którym stridery wyglądają jak komary (te wielkie, samice chyba Język).

Zalety:
-złożony i pozytywmie zagmatwany mapping
-etapy przypominają wiele industrialnych mapek znanych z Half Life 1 i są zrobione dobrze
-wrogowie rozmieszczeni sensownie i w sposób zbalansowany

Wady:
-od momentu gdy zasiadamy za sterami tytułowego robota, mod zamienia się w jedno wielgachne kupsko.

Bardzo polecam tego moda, aczkolwiek proponuję wyłączyć gdy wsiądziecie do robota. Kim jesteśmy, skąd mamy HEV?



Dawn
http://www.moddb.com/mods/half-life-2-dawn
Zapowiadało się ciekawie, ale mod był tak masakrycznie nudny, że nie skończyłem drugiej mapy. Może komuś się spodoba.



Day Hard
http://halflife2.filefront.com/file/HalfLife_2_DayHard_Mod_Full_Client;52103
Nie było go na liście ale jeśli chcesz w niego zagrać to najpierw wypij np. moje zdrowie. Tak ze trzy razy i dopiero wtedy zacznij grać. Bardzo szczęśliwy Grałem w to bardzo dawno temu ale teraz nie ściągałem by sprawdzić czy działa. Nie ma mowy Język Całkowicie pokręcowny. W kilku miejscach śmieszny. Szalony, ale zagrać jak najbardziej można.



Deal with destiny
http://www.planetphillip.com/posts/deal-with-destiny-half-life-2/
Grałem w to bardzo dawno temu. Napaliłem się na dużego moda robionego przez ruskich. Czasy gdy miałem stojący w miejscu internet. Kolega na drugim końcu polski ściągał z emula, bo znalazł jakieś ruskie źródło. Okazało się, że mod nie waży tak dużo bo jest ogromny, tylko dlatego, że został zaimplementowany w pirackiego HL2. Cóż. Mod był dość fajny aczkolwiek nie wiedziałem o co chodzi. A tu po latach dowiedziałem się, że panowie z planetphillip przekonwertowali to na normalnego, legalnego moda.

Zalety:
-przeciętny, ale nie taki znowu zły, mapping
-balans
-fantastyczna ostatnia mapa
-właściwie można by ten mod wpleść w fabułę HL2
-mapki industrialno-portowe są całkeim niezłe

Wady:
-wstęp i zakończenie po rosyjsku (audio) więc nie wiem o co chodzi
-nie ma fixa, więc są problemy ze scenami i wielkie czerwone ERRORy (noclip przy miejscu ze snajperami)
-Breen w jakimś pomieszczeniu technicznym ( trzeba tam użyć noclip, bo path tracking leży )
-dziwne AI, nie ma czegoś takiego w HL2 ani innych modach, stoją często jak tępaki, tylem do strzelającego, zginie kolega obok - cóż jeden w tą czy w tą nie ma to dla nich znaczenia

Ogólnie grało się bardzo fajnie, aczkolwiek widać, że mod miał potencjał ale zabrakło pracy i polotu. Dla tych co lubią sobie postrzelać. Niektóre mapki są naprawdę niezłe.



Dear Esther
http://www.moddb.com/mods/dear-esther
Premiera : Grudzień 2010.
Mod nie mający nic wspólnego z HL2 jednak po zobaczeniu screenów od razu dołączyłem go do listy.



Eye of the Storm
http://www.planetphillip.com/posts/eye-of-the-storm-episode-1-half-life-2-ep2/
Kontynuacja dziejów John'a z moda Ravenholm. Po opuszczeniu Ravenholm zostaje on po jakimś czasie pojmany i uwięziony w Mieście 24. 9 mapek.

Zalety:
-MAPPING!
-WYKONANIE!
-KLIMAT!
-GAMEPLAY!
-voiceacting
-fabuła
-integracja ze światem HL

Wady:
-brak

Pierwsza liga. Bezsprzecznie. Absolutnie każdy musi zagrać w Ravenholm i Eye of the storm. Ten mod jest po prostu świetny, w każdym calu. Integracja z HL gładka.



Final Project
http://www.moddb.com/mods/final-project
Kampania twórców jednego z lepszych modów do tej gry, czyli Strider Mountain. Tym razem autorzy postawili na horror i wyszło im to doskonale. Całość jest miodna, dopracowana i potrafi przestraszyć. Co więcej, przygoda jest sporych rozmiarów i powinna starczyć na kilka godzin zabawy. *GOL

Bardzo nie lubie tego typu gier, więc grałem w ten mod tylko 5 minut. Niemniej jednak na gry-online został bardzo pochwalony i amatorzy gatunku powinni koniecznie sprawdzić ten tytuł. Mimo, że fabuła jest typu: "Z dziennika informatyka - zaatakował mnie kod"



Gateways
http://www.moddb.com/mods/gateways
Rzekomo naparzankowy mod w stylu Serious Sam. W rzeczywistości ...
Ludzie! Nie ściągajcie tego pod żadnym pozorem.



Get a Life
http://www.moddb.com/mods/get-a-life
Kolejny mod niezwiązany z uniwersum HL. Zawiera jednak 24 mapy, ciekawą fabułę i ma wystarczyć na około 11 godzin zabawy. 700 MB.

Wybaczcie ale nie mam tyle czasu. Może dorzuce kiedyś moje spostrzeżenia. Polecam lekturę recencji na: http://www.moddb.com/groups/reviewers-and-critics-group/news/get-a-life-morshus-review

W każdym razie naprawdę warto ściągnąć i zagrać.



Grapple Mod
http://www.planetphillip.com/posts/grapple-mod-half-life-2/
Adaptacja pomysłu z Opposing Force. Niestety kompletnie nieudana. Zamiast języka mamy jakiś promień lasera. Cała reszta też leży.



Hard Escape
http://www.planetphillip.com/posts/hard-escape-half-life-2-ep2/
Musimy uciec z więzienia i dostać się do pociągu. Beznadziejność moda nie pozwoliła mi dotrwać do końca. Unikać.



Hunterville
http://www.planetphillip.com/posts/hunterville-half-life-2-ep2/
Paczka zwycięskich mapek z konkursu na planetphillip, których tematem przewidnim były walki z Hunterami jak sama nazwa wskazuje. Paczka zawiera 13 mniej lub bardziej sensownych mapek.

Szybka ocena mapek:
1. Hunter 1 - pomysł jako takiale wykonanie niestety już nie
2. Lobster - bardzo fajna mapka w mieście
3. Huner Mountain - absolutne dno
4. Greenhouse Hunting - utknąłem po przebyciu ok 5 metrów. Nawet z noclipem nie wiem z czym tu walczyć.
5.Combine Den - rewelacyjna i dość trudna mapa. Wnosi najwięcej nowości i jest chyba najlepsza
6. Venatical - niezłe 3 mapki w formie areny. Żołnierze kombinatu oferują więźniom wolność jeśli przejdą arenę. Rzekomo..
7. Outlands - bardzo ciekawa mapka, warto zobaczyć
8. Dave - mapkę możnaby umieścić pomiędzy wystrzeleniem rakiety a śmiercią Eli'ego
9. Industrial Distress - bardzo ciekawa końcówka ale niewidzialne ściany blokujące wyjście niszczą wszystko
10. Day of the hunters - widok huntera na klatce schodowej mnie rozwalił. Ot taka sobie mapka, nic specjalnego
11. Industrious - ekipa rebeliantów odwiedza coś co wygląda na fabrykę hunterów. Gdyby bardziej dopracować tą mapkę, to byłby to naprawdę dobry mod
12. Sewer - to mapka z innej paczki z planetphillip i to niestety absolutnie tragiczna
13. Toxic Compound - dwie kiepściutkie mapki

Różnorodność mapek jest zbyt duża by wydawać jakiekolwiek ogólnikowe osądy.
Wnoszą jednak sporo świeżości i warto zagrać.



Infiltration
http://www.moddb.com/mods/hl2-infiltration
Mod oferuje alternatywną kontynuację wydarzeń po wybuchu na szczycie Cytadeli i to nie najgorszą.

Zalety:
-mapping całkowicie inny niż we wszystkich city-modach
-komiks
-filmiki in-game w panoramicznej ramce

Wady:
-ilość a nie jakość
-mapping czasami boleje, a im dalej tym gorzej
-po aktualizacji brakuje tekstur, znikają tekstury i chwilami widać wszechprzestrzeń
-część napisów po niemiecku część po polsku
-zaczynamy grę w zabarykadowanym pokoju, ale skąd (i jak) się tam wzięliśmy autor nie raczył wyjaśnić
-HEV, Gravity Gun

Integracja jest niezła, ale niektóre jej elementy są po prostu złe.
Mod dla bardzo niewybrednych (ja nie dałem rady go skończyć).



Intrusion
http://www.moddb.com/mods/intrusion
Mod polegający na walce z lwimi mrówkami w jakimś dziwnym ośrodku badawczym.

Zalety:
-akcja akcja akcja

Wady:
-mapping

Mod tylko i wyłącznie dla ludzi, którzy naprawdę lubią walczyć z antlionami i będą w stanie przeboleć tragiczny mapping.



Joutomaa
http://www.moddb.com/mods/joutomaa
Wcielamy się w postać Filipa Valkasa, członka ruchu oporu w Mieście 19 i spróbujemy wzniecić powstanie przeciwko Kombinatowi.

Zalety:
-bardzo dobry mapping (z małą wpadką - patrz niżej)

Wady:
-HEV
-z kościoła przechodzimy prosto do kanału

Gdyby nie HEV to integracja byłaby 100%.



Korsakovia
http://www.moddb.com/mods/korsakovia
Niezwiązany z HL mod o chorym na psychozę Korsakoff'a pacjencie szpitala psychiatrycznego. Bomba!

Zalety:
-wspaniały voiceacting
-świetna muzyka
-oryginalny i całkiem nieźle zrealizowany pomysł
-często przechodzą ciarki

Wady:
-wymaga anielskiej cierpliwości i dobrej znajomości angielskiego
-za mało liniowy (gracz ochodzi i ootwiera się jak głupi)
-przez większość czasu nie wiadomo gdzie iść

Bardzo ciekawy mod, którego polecam wszystkim choćby po to by zobaczyć do jakich rzeczy można w domowym zaciszu wykorzystać Source. Jeżeli ktoś ma problemu z przejściem i/lub treścią dialogów, polecam playlistę na youtube (napisy do dialogów) prezentującą około 1h10min rozgrywki od A do Z. Przewijając i odsł[cenzura]ąc tylko dialogi można się uwinąć w 45 minut. Warto.
http://www.youtube.com/user/Zlandael#g/c/72C299A0AF1F2BAC



Minerva
http://www.moddb.com/mods/minerva
Nie będę opisywał. Lepiej się gra gdy się nie wie o czym to jest. Koniecznie ściągnąć. Najpierw jednak warto zagrać w Someplace Else na HL1.

Zalety:
-najlepiej zrobiony mod do HL2. Ever.
-obowiązkowa pozycja na każdej liście steam fana HL2
-mapping, jakość, długość, pomysł, fabuła, wykonanie, coś wspaniałego. Twórca (Adam Foster) został w końcu zatrudniony przez Valve.

Wady:
-brak

Absolutna perełka wśród modów do HL2 i do tego bardzo sprytnie umieszczona w uniwersum HL. Cudo!



Missing Information
http://www.moddb.com/mods/missing-information
Konwersja bety i map z prezentacji E3 do wersji grywalnej.

Zalety:
-nie ma co pisać, każdy fan HL2 musi mieć ten mod.



Mission: Improbable
http://www.moddb.com/mods/mission-improbable
Coś w stylu Lost Coast.

Zalety:
-fenomenalny mapping
-wspaniałe wykończenie
-ścieżka - chyba najlepszy backtracking jaki widziałem (przynajmniej w modach)
-balans
-pomysł
-grywalność
-tylko 2 mapy a mod zapewnia bardzo dużo zabawy

Wady:
-brak

Lost Coast niech się schowa. Absolutnie każdy powinien mieć ten mod na swojej liście w Steam. Jest po prosu perfekcyjny! Bez żadnych wątpliwości jeden z najlepszych modów do HL2. Możnaby go wsadzić gdzieś w okolicach wybrzeży w HL2 lub gdzieś w EP2. gdyby nie to, że gramy Gordonem to integracja wyniosłaby 99%Język Tak naprawdę, to ten mod jest tak dobry, że jest lepszy niż niejedna mapa w HL2.



Nightmare House 2
http://www.moddb.com/mods/nightmare-house-2
Bardzo zachwalany horror niezwiązany z HL

Jest już temat o tym modzie na naszym forum: http://www.forum.headcrab.pl/viewtopic.php?t=3870&highlight=nightmare+house

Warto ściągnąć.



No Escape
http://www.moddb.com/mods/no-escape
Po wielu latach wojny ludzi z kombinatem jedynym wrogiem, który nie wydaje się tym przejmować są zombie. Ludzie i kombajny zwierają chwilowy rozejm by wybić tałatajstwo. My jako przeciwnicy sojuszu zostajemy wtrąceni do więzienia, z którego musimy uciec. Nowe tekstury, dźwięki, bronie i przeciwnicy. 7 mapek tworzy 4 rozdziały, z których każdy jest inny. Alternatywne podejście do uniwersum HL.

Zalety:
-nowe tekstury, bronie, dźwięki.
-dobry mapping
-bardzo dobry gameplay

Wady:
-naciągany pomysł. Można wymyślić coś bardziej pasującego do uniwersum HL.

Alternatywne podejście do uniwersum HL.



Nova Prospekt Under Attack
http://www.planetphillip.com/posts/nova-prospekt-under-attack-half-life-2-ep2/
Mamy uciec z więzienia Kombinatu zlokalizowanego w śnieżnej scenerii.

Tragedia. matfullbright=1 chyba, bo wszystko jest bez lightingu, do tego antliony stoją obok więźniów i dopiero kiedy się podchodzi to zaczyna się jatka. Nie ściągać.



Offshore
http://www.planetphillip.com/posts/offshore-half-life-2-ep2/
Mamy uciec z więzienia.

Zalety:
-potencjał (autor powinien zagrać w Riot Act)

Wady:
-od mappingu po wykonanie
-nie wiem jak to można przejść bez GodMode. Ba, nie wiem nawet jak to w ogóle przejść!

Zdecydowanie odradzam. Tylko dla odważnych.



Opposing Force Ravenholm
http://www.planetphillip.com/posts/opposing-force-ravenholm-half-life-2-ep2/
Gman obudził Adriana Shepherda prosto w Ravenholm. Dobrze, że przynajmniej za dnia :p

Zalety:
-3 całkiem miłe mapki
-Ravenholm w dzień

Wady:
-krótki

Ciężko mówić o jakiejkolwiek integracji, ale grało się całkiem przyjemnie.



Outpost 16
http://www.moddb.com/mods/outpost16/news/outpost-16-is-released
Dość filmowy mod, który przedstawia akcję Gordona i Alyx z grupą rebeliantów. Coś jednak idzie nie tak.

Zalety:
-pomysł
-wykonanie
-klimat
-efekty
-mapping i scripting
-VOICEACTING! - aktorka ma głos prawie taki sam jak Valvowska Alyx

Wady:
-krótki, 15 minut

Integracja jest ok. Można by ten etap wsadzić gdzieś w środku HL2.



Outpost Xen
http://www.moddb.com/mods/outpost-xen
Króciutki mod, w którym wcielamy się w członka ekipy zwiadowczej w opuszczonym posterunku na Xen. Wszyscy uciekli a nas zostawili.

Zalety:
-radio i karty, o ile można to nzwać zaletą
-nowość (w HL2) w postaci wrogich vortów

Wady:
-biedniutki mapping
-kiepskie wykonanie

Zdecydowanie odradzam kontakt z tym modem.



Overheid
http://www.moddb.com/mods/overheid
Akcja toczy się w trakcie wydarzeń z Half-Life 2 i pokazuje wydarzenia w Mieście 17 z perspektywy młodego rekruta dopiero zaczynającego swoją służbę w ruchu oporu. Jest to pierwszy epizod z zaplanowanej dłuższej serii. *GOL

Zalety:
-bardzo dobry mapping
-wykonanie z pomysłem
-świetny początek
-wygląd
-oddaje klimat partyzantki

Wady:
-strasznie krótki - jedna mapka
-skąd u rebelianta i to do tego jeszcze więzionego HEV ?

Bardzo polecam, mimo że jest tak krótki. Świetna integracja.



Penetration ( Bardzo szczęśliwy niestety nie ma tu nic zbereźnego )
http://www.moddb.com/mods/penetration
Alternatywna kontynuacja HL2. Mod jest stary ale dość długi jak na one-man-mod.

Zalety:
-nawet znośne wprowadzeni przez Gmana, zlepione ze znanych dialogów
-dobry mapping
-wyważenie
-lokacje
-walki z Gunshipami
-partyzancka walka w mieście

Wady:
-jest to chyba pierwszy mod, który wykorzystał HDR więc czasem wygląda to dziwnie
-po przejściu moda ciągle nie wiadomo o co chodziło Gmanowi. Wybić setki kombajnów?

Ogólnie bardzo dobry mod. Integracja średnio sensowna. 7 dobrych mapek. Polecam.



Powerstation 17
http://www.moddb.com/games/half-life-2/addons/powerstation-171
Mod złożony z jednej mapki, ale za to dobrze wykonanej.

Zalety:
-bardzo dobra mapka
-długa, dobrze zrobiona, przemyślana
-dobry backtracking

Wady:
-uciążliwa walka na końcu
-mapa jest dość obszerna a upchnięta w jeden plik, co daje się we znaki mojemu starszawemu już kompowi

Bardzo polecam. Właściwie to mogłaby zostać wciśnięta gdzieś w pobliżu wybrzeża, na którym operujemy dźwigiem. Integracja - akcja troch wyrwana z kontekstu ale jest OK.



Project 25
http://www.moddb.com/mods/project-25
Mod przedstawiający partyzancką walkę Gordona.

Zalety:
-bardzo dobry, znajomy, swojski, bardzo podobny do valvowskiego mapping

Wady:
-2 krótkie mapki

Bardzo fajny modzik. Spokojnie mógłby być wsadzony gdzieś w okolice walki z trzema striderami na tym co zostało z dachu pewnego budynku. Integracja OK.



Project Secret Weapon
http://www.planetphillip.com/posts/project-secret-weapon-half-life-2/
Mod od ruskich - na PP nie mieli opisu o co chodzi. Dużo nowych broni i bullet time.

Zalety:
-nowe modele, tekstury, bronie, dźwięki
-odmienne lokacje

Wady:
-każdy wyraz po rosyjsku
-dialogi też
-jest to bardziej roboczy zlepek mapek

Wszystko po rusku ale ściągnąć można i pobawić się nowymi zabawkami.



Provenance - jest jakiś fix, ale nie rozwiązuje on wszystkich problemów. Autor ciągle pracuje nad oficjalną łatką.

http://www.moddb.com/mods/provenance
Wracamy do Black Mesa.

Nie grałem z powodu błędów.



Ravenholm
http://www.moddb.com/mods/ravenholm/downloads/ravenholm-v10
Gramy jako rebeliant w przytulnym i jakże gościnnym mieście.

Zalety:
-mapping
-klimat
-filmowość
-fabuła
-pułapki

Wady:
-przydługawy

Grałem w to dawno temu, teraz sprawdziłem tylko czy działa. Pamiętam jednak, że był to świetny mod. Gorąco polecam. Fabuła sprytnie osadzona w uniwersum HL.



Research and Development
http://www.moddb.com/mods/research-and-development
Oparty na EP2 mod, który w całości opiera się na wykorzystaniu fizyki silnika Source. Pojawiają się lwie mrówki i siły Kombinatu, więc akcja dzieje się gdzieś w czasie HL2.

Zalety:
-świetny mod na główkowanie
-dość długi
-wiele nowości
-świetne pomysły
-bardzo dobre wykonanie

Wady:
-jak to przy móżdżeniu - bywa frustrująco

Sam nie wiem jak ocenić integrację z HL. Z jednej strony ma to sens, z drugiej jednak, gdyby te labolatoria stanowiły jakiekolwiek zagrożenie dla Kombinatu, to zostało by zmiecione z powierzchni ziemii. Niemniej jednak jest to bardzo dobry mod, w którym nie chodzi o fabułę rodem z HL.



Riot Act
http://www.moddb.com/mods/riot-act
Gramy panią uwięzioną Nova Prospect. Gra zaczyna się w momencie wszczęcia buntu. Tylo 4 ale za to świetnie zrealizowane mapki. Akcja w trakcie pobytu Gordona i Alyx w Nova Prospect.

Zalety:
-jeden z absolutnie najlepszych modów jaki wyszedł
-świetny pomysł na HUD
-nowe dłonie
-dobry voice acting
-rewelacyjny mapping
-świetny gameplay
-ogólnie rzecz biorąc profesjonalne wykonanie
-genialny pomysł, wykonanie i wetknięcie akcji w wydarzenia z HL2

Wady:
-szkoda, że tak porządny mod nie jest dłuższy
-ciężko przejść most

Wzorowa integracja, świetny pomysł i realizacja. Mod obowiązkowy.



Rock 24
http://www.moddb.com/mods/rock-24
Gordon Freeman wraz z bandą rebeliantów płyną kutrem do więzienia Kombinatu Rock 24 umiejscowionego na trudno dostepnej wyspie, by uwolnić jednego z kluczowych członków ruchu oporu. 6 długich i świetnych map. Wolna interpretacja fabuły HL2.

Zalety:
-naprawdę porządny mapping
-świetny gameplay

Wady:
-szkoda, że gramy Gordonem
-pojawia się GMan

Gdyby tylko wmówić sobie, że nie gramy Gordonem lecz pewnym rebeliantem, mod przybrałby całkiem nowe oblicze.



Sewers
http://www.moddb.com/mods/hl2-sewers
Murzyn w kanałach.

Dziwię się, że w ogóle było coś widać :p Może lepiej by było, gdyby jednak nic nie było widać.
Powiedzieć mogę tylko: Jest źle. Bardzo źle. Nie ściągać.



Shooting Range
http://www.moddb.com/mods/shooting-range
Jak sama nazwa wskazuje, będziemy strzelać na strzelnicy. Mod oferuje nowe bronie itp.

Mod na 5 minut, zobaczyć nowe bronie, dźwięki i ironsight, postrzelać do tarcz i usunąć. Ale pooglądać można.



Siren
http://www.planetphillip.com/posts/siren-half-life-2-ep1/
Jako zagubiona owieczka musimy odnaleźć pasterza - Ojca Grigori rzecz jasna Uśmiechnięty

Zalety:
-dobry, labiryntowaty, pogmatwany mapping
-mroczny klimat

Wady:
-dla wielbicieli gatunku brak

Mod przedstawia właściwie to swego rodzaju labirynt w konwencji survival horroru. I musze przyznać, że bardzo udanego. Polecam.



Slums 2 Extended
http://www.moddb.com/mods/slums-2
Połączenia HL2 i Survival Horroru. Nowe tekstury i dźwięki, mroczny wygląd i klimat. 9 rewelacyjnych map.

Zalety:
-dobry mapping
-nowe tekstury, swietny mroczny wygląd dzięki korekcji kolorów, mgły w piwnicach
-mało amunicji jeszcze bardziej robi z HL2 survival horror
-można przyjąć, że gramy rebeliantem

Wady:
-beznadziejny początek

Integracja jest ok, aczkolwiek nie wiemy kim gramy.



Sniperville
http://www.planetphillip.com/posts/sniperville-half-life-2-ep2/
Kolejna paczka konkursych mapek z PP.

Osobiście nie widze w tym mappacku nic ciekawego. Ani mappingu ani wciągających etapów. Jedynie dla amatorów skradania i uciekania przed niebieskimi laserami. Znacznie, a właściwie o niebo lepsza jest paczka Hunterville.



Strider Mountain
http://www.moddb.com/mods/strider-mountain
Strider Mountain to doskonale opracowana kampania single player do Half-Life 2. Posłuszne imperium Combine tytułowe trójnożne olbrzymy z każdym mijającym dniem coraz bardziej przetrzebiają szeregi rebeliantów. Na miejsce każdego zabitego potwora pojawiają się dwa kolejne. Jedynym wyjściem jest zatrzymanie produkcji nowych Strider'ów. Zadanie to oczywiście spada na nas. Musimy wdrapać się po stoku wysokiej góry, której krętych ścieżek pilnują solidnie uzbrojone Combine. Dopiero na samym szczycie znajdziemy cel naszej misji.

Modyfikacja przedłuża rozgrywkę z podstawowej gry o kilka godzin, oferując długą i stanowiącą niemałe wyzwanie przygodę. Pomimo osadzenia całej akcji na stoku jednej góry twórcy przygotowali sporą różnorodność lokacji, zarówno tych na świeżym powietrzu, jak i wokoło oraz wewnątrz baz wojskowych Combine. Strider Mountain to jeden z najlepszych modów singleplayer, jakie kiedykolwiek ukazały się do Half-Life 2. *GOL

Osobiście uważam, że całkowicie brak mu klimatu HL1 i HL2. Ale zagrać jak najbardziej można.



Surgical Strike
http://www.planetphillip.com/posts/surgical-strike-half-life-2/
Jakiś kosmoodlot. Warto sprobować choćby dla samych nowych tekstur i bajerów.

Zalety:
-mnóstwo nowych i modeli itekstur w całkowicie innym klimacie

Wady:
-brak voiceactingu

Niestety moja maszyna nie uciągnęła nawet pierwszej walki na pierwszej mapie, więc nie jestem w stanie ocenić tego moda jak należy. Napewno jednak warto go ściągnąć i zobaczyć.



Team 7plus1
http://www.planetphillip.com/posts/7-plus-1-half-life-2/
Musimy wydostać sie z podziemnej celi.

Całkowite dziadostwo. Począwszy od zamysłu po realizację. Nie ściągać pod żadnym pozorem.



The Citizen
http://www.moddb.com/mods/the-citizen
Jako zwykły, szary i zastraszony obywatel Miasta 17 nigdy nie przyszło mi do głowy, że przyłączę się do ruchu oporu. Aż do dzisiaj. 16 krótkich mapek. Pocieszny pomysł na HEV.

Zalety:
- urbanistyczny styl zgodnie z tym co byśmy oczekiwali od tego moda, aczkolwiek kilka miejsc może zaskoczyć
- dobry pomysł i umieszczenie w uniwersum HL2
- 15 Easter Egg's
- fajnie się gra

Wady:
- nie wprowadza żadnych spektakularnych nowości
- króciutkie mapki

Wzorcowa integracja. Mile wspominam ten mod.



The Extraction Point
http://www.planetphillip.com/posts/the-extraction-point-half-life-2/
Musimy dostać się na dach do punktu zbiorczego zaczynając w swoim pokoju.

Kolejny mega-bubel. Wszystko w tej mapce woła o pomstę do nieba. Nie ściągać choćby nie wiem co.



The Island
http://www.moddb.com/mods/the-island
Survival horror w stylu: budzimy się na wyspie gdzie pod wpływem wirusa wszyscy są zobmie. 8 mapek w oryginalnej scenerii.

Zalety:
-dobry mapping wyspy jako takiej
-ogólnie fajnie się naparza

Wady:
-autorzy we wprowadzeniu piszą, że wirus mutuje ludzi. Skąd w takim razie Headcraby ?
-przejścia między etapami są T R A G I C Z N E. Betonowe labirytnu w środku wyspy
-NPC nic nie mówią, ale to chyba wina aktualizacji, bo wydaje mi się, że jak kiedyś w to grałem to coś jednak wołali

Osobiście wolałbym naciągnąc na coś w stylu:
Budzimy się w jaskini jako jeden z rebeliantów ocalałych w katastrofie statku. Nie wiemy czy pozostali żyją, a jeśli nawet to gdzie są. Znajdujemy się na wyspie całkowicie zawładniętej przez zombie - widocznie Kombinat swego czasu konkretnie zbombardował headcrabami biedną wyspę, na której rebelianci musieli mieć jakąś przystan wypadową. Nie spotkamy tu jednak sił Kombinatu - nie ma się co dziwić. Niech bedzie, że akcja toczy się gdzieś niedługo przed, w trakcie lub w jakiś czas po HL2 lub epizodach.

Integrację można, a nawet należy sobie wmówić, bo to co wciskają autorzy nie ma logicznego wytłumaczenia. Ogólnie fajnie się naparzało.



The Road to Abyss - nie ma fixa, mod nie działa

http://www.planetphillip.com/posts/the-road-to-abyss-half-life-2/
Żołnierze kombinatu przywlekli do bazy jakiego "wroga ustroju" (nas - zwykłego człowieka).



Unexpected Conclusion
http://www.moddb.com/mods/unexpected-conclusion
Brat bohatera został pojmany przez Kombinat i jako członek ruchu oporu jest torturowany. Musimy go odbić.

Zalety:
-pomysł
-potencjał

Wady:
-wszystko poza zaletami
-w pacmanie można spotkać lepszy mapping niż w kilku mapach tego moda

Mogło być coś bardzo dobrego, a wyszło całkowite dziadostwo. Kilka map miało potencjał i było nawet przyzwoitych, ale autorom udało się zepsuć nawet i to. Ogólnie nic tu nie ma ładu ani składu. tragiczna optymalizacja. Wszechobecny bezsens. Zagrać można - w przypływie masochistycznych zapędów.



Union
http://www.moddb.com/mods/union
Gramy mężem kobiety, która na stacji w Mieście 17 pyta Gordona czy był jedynym w pociągu. Zostajemy przewiezieni do Nova Prospect a akcja zaczyna się, gdy więzienie ogarnia amok po wybuchu portalu, którym uciekają Alyx i Gordon. Ponieważ Gordon wyciął większą część żołnierzy i wyłączył kafary, lwie mrówki opanowały Nova Prospect. Czas się wydostać, za kompana mając więzionego Vorta. Mappack a nie prawowity mod.

Zalety:
- fajny pomysł na mod
- kilka ciekawych rozwiązań
- walczymy z hunterami
- dobry mapping

Wady:
- mappack a nie mod
- tylko dwie mapki
- demo, więc wszelkie niedoróbki jest czym usprawiedliwić
- dead, a wielka szkoda

Świetna integracja z HL. Bardzo dobrze wspominam rozgrywkę.



Wilson Chronicles
http://www.moddb.com/mods/wilson-chronicles
Wcielamy się w postać majora Darrena Wilsona pracującego Military Research Division w Black Mesa Research Facility. Szereg wypadków i awarii prowadzi do absolutnej katastrofy, która zmieni świat na zawsze.

Zalety:
-WSZYSTKO: w modzie nie znajdziemy chyba ani jednej rzeczy z HL2.
-nowe tekstury, modele, dźwięki, bronie, zombie, zwierzaki, wybuchy (wow), ogien, dym, no po prostu wszystko

Wady:
-brak

Absolutne cudeńko. Perełka. Może na raz lub dwa ale każdy, KAŻDY musi to zobaczyć. Taki przedsmaczek Black Mesa Source. Odżywają wspomnienia, a przy tym wygląda i brzmi fantastycznie. Integracja 100%.



Wivenhoe: The Fall of ravenholm
http://www.moddb.com/mods/wivenhoe-the-fall-of-ravenholm
Mieszkańcy tego miasteczka przy tamie wzniecili powstanie by zapobiec zbombardowaniu Ravenholm. Niestety..

Zalety:
-całkiem przyjemny modzik
-kilka bardzo fajnych momentów

Wady:
-pierwsza mapa to porażka
-dwie pierwsze mapy są strasznie krótkie

Mod na jeden raz. W miarę dobry ale nie zachwyca. Integracja 100%.



Na dzień dzisiejszy to by było tyle. Mam nadzieje, że komuś się to przydało. W przyszłości zaktualizuję temat gdy pojawi się kilka nowych modów.

_________________
Tread softly because you tread on my dreams.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
Elektryk
Headcrab pod napięciem



Dołączył: 26 Sty 2009
Skąd: Świętochłowice

Steam ID: elektryk91
Xfire: wywalcie tą rubrykę bo Woozie tak każe!
PostWysłany: Pią Lis 12, 2010 17:16 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Dobra robota ale myślę, że od tych spraw mamy Grinder74.com.

_________________
Chcesz być zawsze na bieżąco z wiadomościami o Valve?
http://www.facebook.com/encyklopediaborealis
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraNumer Gadu Gadu
Trek
Dojrzały Headcrab
Ostrzeżenia: 1


Dołączył: 27 Lut 2010




PostWysłany: Pią Lis 12, 2010 18:18 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

też tak myślę. Ale wyśiliłeś się, a nawet sprawiłeś, że pobiorę parę tych modów Bardzo szczęśliwy
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
DantePL
Młody Headcrab



Dołączył: 29 Maj 2007
Skąd: z Rzeszowa

Steam ID: }Dante{

PostWysłany: Pią Lis 12, 2010 18:50 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Elektryk napisał:
Dobra robota ale myślę, że od tych spraw mamy Grinder74.com.


O mosz, nie słyszałem o tej stronie, a widze że jest ona w dziale administracji. Widać przespałem więcej niż mi się wydawało Język Jednak od zawsze chciałem żeby taki temat był na forum, tylko czasu i przepustowości łącza brakowało Język

_________________
Tread softly because you tread on my dreams.
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomość
JANOsik
Dojrzały Headcrab
Ostrzeżenia: 1


Dołączył: 25 Cze 2008
Skąd: Radość

Steam ID: janusz96

PostWysłany: Pon Lut 21, 2011 00:28 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Wszystko fajnie z tym Missing Information,tylko nie ma celownika. Próbowałem w opcjach coś tam,ale nie działa. Pewnie jest jakaś komenda na to by się pojawił celownik,jak znacie podajcie proszę.

_________________
zawsze wiem co napisać, no prawie
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćNumer Gadu Gadu
Woozie
Apple Headcrab



Dołączył: 15 Gru 2007
Skąd: Lost Heaven

Steam ID: kubastr11
Xfire: wywalcie tą rubrykę, i tak do niej wpisują same pierdoły
PostWysłany: Pon Lut 21, 2011 17:44 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Odśwież i Odkop.

PODAWALIŚMY CI CHOLERNEGO LINKA DO STEAM COMMUNITY. Apeluję i proszę: zbanujcie go D:

_________________
おはようございます、ジェイコブです!
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćWyślij email
4FunTV
Świeży Headcrab



Dołączył: 27 Lip 2011
Skąd: z polski

Steam ID: maniek103
Xfire: niet!
PostWysłany: Sro Lip 27, 2011 18:51 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Do tej listy warto dodać Underhell Prologue.
Najlepszy mod po minervie na świecie!!
Moja recenzja widneje na stronie grindera.
Zapraszam.

_________________
Image
Ogląda profil użytkownikaWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailOdwiedź stronę autoraNumer Gadu GaduTlen komunikatorMSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum działa na skrypcie phpBB © 2001-2007 phpBB Group :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)